Omega-3 gunstig voor diabetespatiënt na infarct
Datum: 03 december 2011 - 09:51 uur
Diabetespatiënten met een hartinfarct achter de rug hebben baat bij omega-3 vetzuren. Deze voedingstoffen verlagen de kans op ernstige hartritmestoornissen. Dat concluderen onderzoekers van Humane Voeding van Wageningen University, onderdeel van Wageningen UR, in het tijdschrift Diabetes Care van deze week.
Artikel: Omega-3 gunstig voor diabetespatiënt na infarctMeer interessante berichten ...
- Omega-3 gunstig voor diabetespatiënt na infarct
- Omega-3 én -6 beter dan alleen omega-6
- Grootschalige studie EetMeetWeet in regio Wageningen van start
- Omega 3-vetzuren supplementen: zwangere vrouwen en kinderen raadplegen bij voorkeur dokter
- Omega 3-vetzuren zijn gezond, neveneffecten blijven zeer beperkt
- Omega-3 verlaagt risico diabetes
- Omega-3 vetzuren tijdens zwangerschap preventief voor overgewicht bij kinderen
- Hoe ga ik om met Omega-3-vetzuren supplementen?
- Slechte verhouding vetzuren bij dialysepatiënten
- Omega-3 vetzuren